• 10.jpg
  • 11.jpg
  • 12.jpg
  • 13.jpg

Upowszechnianie ekonomii społecznej ? droga dla młodzieży wchodzącej na rynek pracy

logo_FIO3d

Projekt: "Upowszechnianie ekonomii społecznej ? droga dla młodzieży wchodzącej na rynek pracy"

Projekt był dofinansowany ze środków Programu Operacyjnego Fundusz Inicjatyw Obywatelskich.

 


Potrzeba realizacji zadania wynikała z problemu społecznego jakim jest niewystarczająca wiedza dorastającej młodzieży na temat możliwości zakładania spółdzielni socjalnych.

Działanie przyczyniło się do wsparcia młodych osób, które stanowią grupę zagrożoną na rynku pracy, grupę osób o niskiej zatrudnialności.

 

Podstawowe potrzeby na które odpowiedział projekt to:

-  promowanie ekonomii społecznej,

- przekazanie wiedzy w zakresie zasad: prymat celów indywidualnych i społecznych nad kapitałem,

- potrzeba długofalowego działania rzecz edukacji w zakresie ekonomii społecznej,

- dzielenie się doświadczeniem.

 

Ujawnia się również potrzeba rozwijania współpracy między instytucjami edukacji zawodowej, ośrodkami doradztwa zawodowego, organizacjami pozarządowymi poprzez podejmowanie wspólnych działań.

 

Projekt miał na celu promocję ekonomii społecznej poprzez podniesienie poziomu wiedzy młodzieży wchodzącej na rynek pracy, na temat alternatywnych form możliwości podjęcia samo zatrudnienia.

 

Celem głównym projektu było wspieranie rozwoju modelu ekonomii społecznej poprzez edukację młodzieży oraz promowanie i wspieranie idei samopomocowych w zakresie tworzenia nowych miejsc pracy poprzez rozwój nowych form spółdzielczych.

Cele szczegółowe stanowiły:

  1. Podniesienie wiedzy z zakresu ekonomii społecznej.
  2. podniesienie wiedzy z zakresu spółdzielczości socjalnej.
  3. Wzrost aktywności społecznej i gospodarczej wśród młodzieży.
  4. Kształtowanie postaw samopomocowych.
  5. Pozyskanie wiedzy o założeniu działalności społeczno ? gospodarczej w formie spółdzielni socjalnej.

 

Cel zadania został osiągnięty poprzez:

- Przeprowadzono akcji informacyjno ? promocyjną w szkołach średnich i na uczelniach wyższych.

- Zaproponowano młodzieży udział w warsztatach na temat ekonomii społecznej ze szczególnym uwzględnieniem możliwości jakie otwiera przed młodymi ludźmi możliwość założenia ?społeczno-ekonomicznej firmy?, jaką jest Spółdzielnia Socjalna.

-   Udzielano doradztwa z zakresu zakładania Spółdzielni Socjalnych.

- Wykonano materiały informacyjno ? promocyjne, które były rozpowszechniane wśród potencjalnych założycieli Spółdzielni socjalnych.

 

Efekty projektu to:

1. Wzrost wiedzy i świadomości młodych osób na temat obszarów funkcjonowania ekonomii społecznej.

2. Wzrost umiejętności z zakresu zakładania i funkcjonowania Spółdzielni Socjalnych.

3. Wypromowanie jednej z alternatywnych form aktywizacji zawodowej ? Spółdzielnia Socjalna.

4. Zwiększenie aktywności społecznej młodzieży w środowisku lokalnym

You are here: