• 10.jpg
  • 11.jpg
  • 12.jpg
  • 13.jpg

Rozwój kompetencji nauczycieli

DSCN0196a-Tutoring Projekt ?Rozwój kompetencji nauczycieli i trenerów w dziedzinie tutoringu, mentoringu i    coachingu?  zakładał ponadnarodową wymianę doświadczeń.

W projekcie uczestniczyli partnerzy z Portugali i Hiszpanii. Grupę uczestników stanowili profesjonaliści z dziedziny kształcenia i szkolenia zawodowego - nauczyciele i trenerzy.

Projekt był realizowany od 11.08.2008 do 31.05.2009. W ramach projektu 12 uczestników odbyło 1 tygodniową wymianę w Mobility Specialis - Barcelona w Hiszpanii oraz 12 uczestników odbyło 1   tygodniową wymianę w Escola Profissional de Tomar w Portugalii.

W projekcie została zwrócona uwaga na bardzo dobre przygotowanie kulturowe i językowe uczestników przygotowujących się do wymian w Portugalii i Hiszpanii.

 

Cele projektu

Wymiana informacji i doświadczeń nauczycieli i trenerów w zakresie promowaniu tutoringu w szkoleniach i kształceniu zawodowym.

Poszerzenie wiedzy na temat możliwości wsparcia rozwoju zawodowego poprzez coaching.

Transfer innowacyjnych metod i narzędzi mentoringu oraz rola mentora na wszystkich etapach kariery zawodowej.

 

Podczas wymiany doświadczeń odbywały się wizyty studyjne w organizacjach lokalnych takich jak CIRE, Adega (Portugalia), Motivat Profisional Development and Coach, Acambio (Hiszpania). Prowadzono debaty z uczestnikami stowarzyszenia Nersant (Portugalia) oraz Equilibr (Hiszpania). Była możliwość spotkania z organizacjami regionalnymi Feira de Santa Iria organizowane przez Mercado Municipal w Tomar w Portugalii oraz poznanie Programu EAGAL w Hiszpanii. Udział w wymianach umożliwił uczestnikom poszerzenie wiedzy w obszarze tematyki projektu. Uczestnicy wymian otrzymali Certyfikaty potwierdzające czas wymian oraz zakres tematyki. projektu Uczestnicy poszerzyli wiedzę w obszarze możliwości wsparcia rozwoju zawodowego poprzez coaching.

Najważniejsze cele projektu to zaspokojenie potrzeby wymiany informacji i doświadczeń nauczycieli i trenerów w zakresie promowaniu tutoringu w szkoleniach i kształceniu zawodowym oraz poszerzenie wiedzy na temat możliwości wsparcia rozwoju zawodowego poprzez coaching. W rezultacie realizacja projektu wpłynęła na rozwój zawodowy i osobisty uczestników a także przyczyniła się do rozwoju kompetencji międzykulturowych i językowych.

W ramach projektu została przygotowana przez uczestników publikacja ?Tutoring, mentoring, coaching ? kompetencje nauczycieli i trenerów?. Podczas wymian uczestnicy zaznajomili się z metodami wsparcia rozwoju zawodowego. Nastąpił transfer innowacyjnych metod i narzędzi w obszarze mentoringu. Uczestnicy wymienili doświadczenie w obszarze roli mentora na wszystkich szczeblach edukacji zawodowej. Nastąpiło porównanie rozwiązań z Polski, Portugali oraz Hiszpanii w obszarach tutoringu, mentoringu i coachingu w szkoleniu i kształceniu zawodowym.

Projekt ten został zrealizowany przy wsparciu finansowym uzyskanym z Komisji Europejskiej w ramach Programu ?Uczenie się Przez Całe Życie?

You are here: