• 10.jpg
  • 11.jpg
  • 12.jpg
  • 13.jpg

Projekt "Only Connect"

Projekt Leonardo da Vinci "Only Connect" rozwija i rozszerza rezultaty pracy w projekcie "Clerway". Oba projekty są kierowane przez North London Colleges European Network (NLCEN) i włączają partnerów z różnych części Europy. Różne doświadczenie profesjonalnych nauczycieli mających praktykę w pracy z młodymi ludĄmi, dało wynik tego materiału.

CLERWAY - to rozszerzony materiał nauczania dla młodych ludzi niezadowolonych i zniechęconych edukacją wraz z dodatkiem materiału dla nauczycieli i trenerów z tych grup.
ONLY CONNECT zawiera dwa rodzaje elementów z materiału CLERWAY, są to Ćwiczenia umiejętności społecznych oraz Moduły dla nauczycieli o rozszerzonym zasięgu oraz przystosowaniu dla każdego.

Materiał ONLY CONNECT może być używany niezależnie; tym nie mniej przeczytany materiału CLERWAY pokaże sposób myślenia, który póĄniej zostanie rozszerzony w projekcie.

ONLY CONNECT obejmuje Ćwiczenia doskonalące umiejętności społeczne dla zniechęconych edukacją młodych ludzi i Moduły Treningowe dla nauczycieli/trenerów pracujacych z nimi.

Ćwiczenia doskonalące umiejętności społeczne nie stanowią komletnego kursu w treningu umiejętności społecznych. Mają one pokazć młodym ludziom często zaniedbywane obszary umiejętności życiowych.
Ćwiczenia doskonalące umiejętności społeczne obejmują:

  • Wprowadznie w niektóre umiejętności społeczne niezbębne w dorosłym życiu.
  • Praktyczne inicjowanie tych umiejętności i sugestie do dalszych aktywnych ćwiczeń
  • Zachęty do aktywności i refleksji dotyczących umiejętności społecznych
  • Ćwiczenie zmierzające do dokonania oceny samego siebie
  • Ukazanie związku pomiędzy obszarami kompetencji a posiadanymi kluczami dokonania oceny.

Ćwiczenia doskonalące umiejętności społeczne są napisane jako praktyczne sugestie dla nauczycieli w różnych sytuacjach treningowych z opcją pracy przy małym zasobie środków. Dla każdego ćwiczenia został zidentyfikowany i określony cel oraz czas potrzebnym do przeprowadzenia danego ćwiczenia. Na końcu każdego ćwiczenia jest krótka nota wskazująca na trudności kulturowe różnych grup oraz porada jak można to ćwiczenie zastosować w odniesieniu do indywidualnej sytuacji. Ćwiczenia mają na celu zainspirować nauczycieli do własnych pomysłów w celu uelestycznienia, adaptacji i rozszerzenia.

Zespół projektu "Only Connect" zdefiniował uczniów disadvantaged/disaffected jako tych, którzy nie są włączeni w proces edukacji ani w trening rozwoju. Uczniowie ci wcześnie opuszczaja szkołę. Napotykają na trudności w życiu poza szkolnym, mają negatywne efekty w rozwoju, wycofują się z pozostałych części procesu edukacji i treningu jako rezultat niepokoju, ponieważ czują się niedostosowani z wielu powodów. Nauczyciele pracujący z młodymi ludĄmi, wchodzącymi w dorosły świat pracy zauważają różne przeszkody w ich zachowaniu oraz braki w edukacji. Określenie dla każdego z nich jego indywidualnych trudności i zanotowanie ich, jest najlepszą drogą do przezwyciężenia stereotypów i typowych odpowiedzi. To stanowi pierwszy krok "Pomocy w uczeniu uczenia się".

Moduły dla nauczycieli rozszerzają postępowanie z młodymi ludżmi w bardzo różnych sytuacjach treningowych. Zespół ONLY CONNECT rozpoznał, że nauczyciel/trenerzy mogą uratować wiele różnych sytuacji wówczas, gdy mają podejście indywidualne i mogą bazować na umiejętnościach, które posiadają. Moduły dla nauczycieli koncentrują się na procesie uczenia się i często stanowią sugestię i zaproszenie do ulepszania tego procesu, poznania przez nauczycieli indywidualnych potrzeb i praktyczne udzielenia wsparcia. Tematy z Modułów dla nauczycieli mogą być wykorzystane jako początek treningu dla nauczycieli oraz części pracowników rozwijających program oraz jako osobisty materiał dla nauczycieli, którzy chcieliby doskonalić te umiejętności.

Moduły dla nauczycieli zawierają:

  • Materiał ze skoncentrowaniem się na uczeniu się uczenia
  • Materiał odpowiedni dla młodych grupy pracowników, kierowanie pracownikami, ścieżka zawodowa, trening zawodowy, trenerzy/nauczyciele.
  • Materiał wspierający nauczycieli na każdym etapie procesu uczenia się
  • Sekcje "co robić PRZED treningiem, PODCZAS i PO treningu"
  • Różne warianty tematów od - Określenie podstawowych ról w zachowaniu - Budowanie wsparcia grup trenerów
  • Omówienie różnych tematów, włączając aktualne badania i pomysły z doświadczeń profesjonalistów
  • Praktyczne porady Co trener powinien zrobić, jasne zakończenie każdej sekcji
  • Lista poleconych tekstów do póĄniejszego przestudiowania

Zespół projektu ONLY CONNECT

Finlandia
Politechnika Jyvaskyla, Jyvaskyla - Aarno Lehmusto
Włochy
CGIL, Genova - Paola Repetto, Antonio Molari
Bułgaria
Euroinform, Sofia - Boian Savtchev
Holandia
ROC Midden Brabant, Tilburg - Noureddine Erradi
Polska
Misja Gaudete - Magdalena i Franciszek Ręka
Wielka Brytania
NLCEN, Londyn - Janet Perry

Other Contributors to the ONLY CONNECT Project:
Mary O'Shaughnessy, Centre for Co-operative Studies, University of Cork, Eire
Gillian Hilton, School of Lifelong Learning and Education, University of Moddlesex, London, UK
Barbara Pound, College of North East London, Tottenham, London, UK
Marian Aelmans, ROC Midden Brabant, Tilburg, The Netherlands
Yolanda Lunshof, ROC Midden Brabant, Tilburg, The Netherlands

You are here: